Warszawska Fabryka Norblina ma już 2 lata
10 października 2023
Grupa Capital Park obchodzi drugie urodziny swojej flagowej inwestycji na warszawskiej Woli. Fabryka Norblina jest już niemal w pełni wynajęta, w ostatnim roku do kompleksu dołączyło 14 nowych konceptów, które zajęły łącznie blisko 7.400 mkw. powierzchni. W tym czasie kompleks przy ul. Żelaznej 51/53 odwiedziło prawie 14 milionów gości.
Mijają dokładnie dwa lata, odkąd dawne zakłady fabryczne Norblin, Bracia Buch i T. Werner zaczęły żyć swoim drugim życiem. Kompleks został otwarty we wrześniu 2021 roku, a w drugim roku jego funkcjonowania odnotowano odwiedziny 13 773 000 osób. W sam urodzinowy weekend – 23 i 24 września – kompleks odwiedziło blisko 180 tysięcy gości.
– Drugie urodziny Fabryki Norblina to dla nas ważny powód do radości i świętowania. Rozpoczynając ten projekt liczyliśmy na to, że stanie się on popularnym miejscem w stolicy, ale rzeczywistość przerosła nasze oczekiwania. Fabryka Norblina bardzo szybko podbiła serca warszawiaków i turystów, ale również przedsiębiorców. Wraz z otwieraniem nowych konceptów odwiedzalność kompleksu systematycznie rosła, a w każdym z 3 ostatnich miesięcy gościliśmy po ponad 2 miliony osób. Poziom wynajmu kompleksu to obecnie 98% i zostało nam już niecałe 600 mkw. powierzchni do pełnej komercjalizacji – mówi Kinga Nowakowska, członkini zarządu i dyrektor operacyjna w Grupie Capital Park.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy na terenie kompleksu zostały otwarte przestrzenie kolejnych najemców, którzy łącznie zajęli blisko 7.400 mkw. powierzchni. Do największej strefy gastronomicznej w Polsce, zajmującej niecałe 10.000 mkw., dołączyło kilka konceptów: restauracja i klub muzyczny MOXO (1.200 mkw.), restauracja libańska Amar Beirut (700 mkw.), winiarnia Wine First (150 mkw.), Bibi’s Cafe & Bar (180 mkw.), piekarnia The Bakery (70 mkw.) czy Donkey Shoe (130 mkw.). Ostatnio Grupa Capital Park podpisała także umowę na wynajem powierzchni z Answear.com. Modowy gigant już niebawem wzbogaci ofertę zakupową Fabryki Norblina – powstanie tu pierwszy (i jedyny na razie) stacjonarny salon Answear.com, a także przeniesiony zostanie sklep marki PRM. Łącznie zajmą 2.500 mkw. powierzchni.
Przestrzeń usługową uzupełniły dwa biura podróży: Krok Travel (25 mkw.) i Itaka (23 mkw.), a sferę rozrywki – Centrum Mądrej Zabawy Smart Kids Planet (1.600 mkw.), które na swoją nową lokalizację wybrało właśnie Fabrykę Norblina i od otwarcia cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem młodszych gości. Ofertę Strefy Zdrowia i Urody wzbogaciły natomiast prestiżowa Dębski Clinic (219 mkw.), Instytut Kosmetyczny Dr Irena Eris (230 mkw.), a także dwa salony fryzjerskie – Magia Blondu (200 mkw.) i Barber Garage (90 mkw.).
Fabryka Norblina posiada jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie aplikacji mobilnych, z której korzystają zarówno najemcy, pracownicy, jak i goście. Cieszy się ona coraz większą popularnością. Do końca sierpnia tego roku pobrało ją łącznie ponad 155 tysięcy osób. Aplikacja została nagrodzona na tegorocznym PropTech Festival.
Oprócz cyklicznych koncertów i wystaw, które regularnie odbywają się w Fabryce Norblina, ostatni rok to również liczne wyjątkowe wydarzenia, które przyciągnęły na Żelazną pasjonatów z wielu dziedzin. Miłośnicy sztuki w nowoczesnym wydaniu mieli okazję obejrzeć oryginalne wystawy w Art Box Experience, jak „Save the Planet”, „Retro Warszawa” czy cieszącą się niezwykłym zainteresowaniem „Immersive Monet & The Impressionists”, którą odwiedziło ponad 85 tys. osób. W czerwcu do Food Town zjechała barmańska elita z całego świata. Popisy najlepszych barmanów można było podziwiać podczas World Flair Association Grand Slam – konkursu, który wrócił do Polski po 12 latach nieobecności. W butikowym kinie Kinogram odbyło się w tym czasie blisko 500 eventów i 130 premier filmowych. Wśród nich te najbardziej spektakularne – „Barbie” z Margot Robbie i Ryanem Goslingiem w rolach głównych, „Mała Syrenka” czy „100 Lat Warner Bros”. Wydarzenia te zgromadziły tłumy polskich gwiazd filmowych i celebrytów i cieszyły się ogromnym zainteresowaniem medialnym.
W drugim roku działalności Fabryka Norblina uzyskała także certyfikat „Obiekt Bez Barier” oraz finalne certyfikaty BREEAM, zarówno dla części biurowej, jak i retailowej, na poziomie – odpowiednio – Excellent i Very Good. Potwierdzeniem sukcesu i udanej rewitalizacji pofabrycznych terenów było natomiast zwycięstwo w 2022 ULI Global Awards for Excellence. Inwestycja Grupy Capital Park była jedną z dwóch europejskich realizacji, która znalazła się na liście pięciu najlepszych inwestycji na świecie.
Fabryka Norblina to wielofunkcyjny kompleks w sercu warszawskiej Woli. Po wieloletnim procesie rewitalizacji dawnych zakładów Norblin, Bracia Buch i T. Werner przeprowadzonej przez Grupę Capital Park ponownie otworzył się na miasto we wrześniu 2021 roku. Łączna powierzchnia kompleksu wnosi ponad 65.000 mkw., z czego 41.000 mkw. stanowi powierzchnia biurowa. Dla gości Fabryki Norblina dostępne są koncepty kulturalne, rozrywkowe i gastronomiczne, w tym m.in.: autorskie, butikowe kino KinoGram, ekologiczny targ – BioBazar, największa w stolicy strefa gastronomiczna z Food Town i restauracjami z obsługą kelnerską, Piano Bar z muzyką na żywo, restauracja i klub muzyczny MOXO, trzypoziomowa restauracja Amar Beirut, Muzeum Fabryki Norblina, galeria Art Box Experience, Apple Muzeum Polska, centrum mądrej rozrywki Smart Kids Planet, a także sklepy, lokale usługowe oraz strefa zdrowia i urody.